Eerland Shiprepair B.V.
 
Financieel en planning uitstekend op orde!

Facts

Aantal medewerkers :     10 - 15
Aantal gebruikers : 5
In de 'Cloud' : Nee
Doorlooptijd implementatie : nvt
Website referentie : www.eerlandshiprepair.nl
Softwarepakket :


Voordelen behaald door Eerland Shiprepair:

Stabiele boekhoudomgeving voor de verschillende ondernemingen. Chain11 ontwikkelde speciaal voor Eerland Shiprepair een planningsmodule. Hierdoor wordt tijd bespaart voor het aanleveren van documenten aan verschillende instanties en is chronologisch elke volgende klus perfect in beeld gebracht.

Eerland Shiprepair B.V.

Datum: 27 - 07 - 2012

Over Eerland Shiprepair:

Eerland Shiprepair B.V. is sinds 1985 actief in de maritieme dienstverlening en is een bekende naam op het gebied van scheepsreparatie. De ervaring, opgebouwd in de afgelopen 3 decennia, ziet u terug in het vakmanschap, praktisch denken en goed materiaal. Innovatie, kwaliteit, meedenken en flexibiliteit zijn door de jaren heen het handelsmerk van Eerland geworden.

De kernactiviteiten van Eerland Shiprepair B.V. zijn voornamelijk gericht op werkzaamheden zoals:

  • Reparatiewerkzaamheden met het eigen zelfvarend kraanschip “Marine Service 1” met een hijsvermogen van 35 ton en hijshoogte van 45 meter;
  • Scheepsreparatie; in het binnen- en buitenland;
  • Onderwaterwerkzaamheden met eigen mobiele dokken;
  • Gecertificeerd laswerk van staal, aluminium, RVS en duplex;
  • Revisie van alle soorten lieren;
  • Reparatie van gangways, steigers, pontons e.d.

De Oplossing

Chain11 richtte voor Eerland Shiprepair King Factureren met de Vaste Activa-module in. Hierdoor kreeg Eerland zowel de financiële administratie, alsook de facturatie snel onder controle. Chain11 bracht Eerland Shiprepair tevens in contact met Admove. Een administratiekantoor in Rotterdam dat ondersteuning op het gebied van administratieve zaken bij bedrijven aanbiedt.

Nadat de financiële administratie 'geregeld' was, kwam ook de behoefte om de planning van de reguliere werkzaamheden op praktisch wijze te regelen. Hiervoor ontwikkelde Chain11 naar tevredenheid een planningsprogramma dat enerzijds meer inzicht biedt, maar ook het proces aangaande het aanleveren van de diverse documenten bij  allerlei instanties op het gebied van operationele werkzaamheden aanmerkelijk versnelde.

In het planningsprogramma worden automatisch taken aangemaakt zodat er geen documenten en werkzaamheden over het hoofd gezien worden. Een telefoontje van een paar minuten met een relatief eenvoudige boodschap dat er een boegschroef op de Maasvlakte gerepareerd moet worden bijvoorbeeld, kan namelijk soms wel tot tientallen documenten en taken leiden.

Hierbij mag geen detail over het hoofd gezien worden. Als niet alle administratieve voorbereidingen correct getroffen zijn, kan en mag er soms niet gewerkt worden en dat kost geld. In de procedures zitten soms wel 20 documenten (met versiebeheer!) en taken verwerkt. Denk bijvoorbeeld aan een bevestiging klant, bestelling van materiaal, werkopdracht voor het personeel, een melding aan het Gemeentelijk Havenbedrijf, een bestelling van een sleepdienst, soms een melding bij de douane en het loodswezen en ga zo maar door.

Al deze documenten, taken en procedures zijn in het planningspakket opgenomen zodat ook de complexe(re) en langdurige opdrachten, waar meer geld mee gemoeid is en dus ook meer risico's aan verbonden zijn, gecontroleerd verwerkt kunnen worden door Eerland Shiprepair B.V.